lauantai 6. huhtikuuta 2013

Idling...

Pahoittelen kun on ollut hieman hiljaista blogissa viime aikoina. Keskiviikkona ja torstaina käytiin tekemässä Trafilla kokeita ja en voi todellakaan sanoa että olivat helppoja. Vielä olisi neljä ainetta suoritettava, mutta ne mä jätän myöhemmäksi, jottei tulisi kiire lukemisen kanssa.

Osa kurssilaisista huomasi hyvän sauman ottaa vähän vapaata trafin kokeiden ja seuraavan jakson väliin. Jotkut lähti Turkkiin, jotkut Pariisiin ja Espanjaan.. osa jäi Suomeen niinkuin itsekin. Valitettavasti taloudellinen tilanne ei salli lähteä mihinkään pidemmälle tällä hetkellä ja matkakuume on aivan valtava. Varsinkin kun katsoo kuvia missä olisi voinut käydä niin tulee entistä haikeampi fiilis.






















Ajattelin kuitenkin olla istumatta liian joutilaana, niin yritän ensiviikolla lentää tuon blokki 4 loppuun (yksinmatkalentoa). Enää n. 6h jäljellä, jolloin pääsisin jatkamaan simulaattori vaiheeseen. Voi olla tietysti, että joudun odottamaan muita kurssilaisia koska heillä on vähemmän lentoja suoritettuna kuin itselläni. Johtuu lähinnä siitä, että osa asuu vähän kauempana niin koululle ei ole niin helppo tulla  viikonloppuisin.

Muuta

Vähän olen tässä miettinyt miten tätä blogia pitäisi kehittää ja millaista tekstiä olisi hyvä kirjoittaa. Sivun ulkoasu on ainakin omasta mielestäni suht kohdillaan kun sitä on viilaillut ajan myötä. Joskus jos siihen kyllästyy niin voisi hakea jonkun uuden pohjan.

Tekstien osalta on vähän miettimistä. Periaatteessa perustin tän blogin puhtaasti kouluopintojen pohjalta, mutta lukijoita alkaa olla tilastojen mukaan aika paljon, mutta tekstiä sivulla suhteellisen vähän. Tuon pienen kyselyn mukaan eniten ääniä sai "liian vähän päivityksiä" ja toiseksi "sopivasti". Jonkun mielestä jopa liian paljon :D Ei voi tietenkään tietää lopullista tulosta koska vastaajien määrä oli suht pieni, mutta itselle se kertoo jo jotakin. Lukijat haluavat lisää luettavaa ilmailumaailmasta ja opiskelun edistyksestä.

Koulutus etenee tietysti omaa tahtia, enkä pysty kirjoittamaan enempää kuin sen mitä on lyhyessä ajassa tapahtunut. Eniten pelottaa se, että kun alkaa lentotoiminta niin siitä ei ole kovinkaan paljon kerrottavaa, jolloin blogipäivitykset jäisivät myös vähäisiksi. Ajattelinkin "boostata" hieman päivityksiä ja ostaa GoPro Hero 3 action kameran. Voisin kuvata lentosuorituksia ja jakaa lentokokemukset lukijoiden kesken. Tuokin kamera maksaa melkein 400€ ja jos siihen heittää vielä lisävarusteita päälle niin hinta nousee mukavasti. Täytyy katsoa, jos sen saisi jostakin osamaksulla niin ostan kyllä samantien.

 Välillä olen kirjoittanut muustakin kuin opiskelusta ja heittänyt tänne löytöjä ilmailuaiheisista asioista. Ajattelin, että sen tulen tulevaisuudessakin tekemään niin saan pidettyä lukijoita sivullani. Jos vielä saisin lukijoilta palautetta tai toiveita teksteihin liittyen niin sekin helpottaisi hieman päivittämistä :)

Lopuksi vielä kuva Finnar Tomin instagram sivulta. Tomi kertoo, että lentäjät tekevät kaiken tiiminä ja tässä he ristitarkistavat toisiaan. Lentoonlähtönopeuksien, tehojen ja laippojen asetusten laskenta on yksi tärkeimmistä tehtävistä ennen jokaista lentoonlähtöä. Perämies Tuomas Waheeb esittää omat laskelmat kapteeni Jouni Virralle, joka vahvistaa ja syöttää ne lennonohjausjärjestelmään.



Tällaisia ajatuksia on ollut viime aikoina ja kiitos kun luette blogiani. Toivottavasti viihdytte sivulla ja jatkatte lukemista tulevaisuudessakin.

- Igor

2 kommenttia:

  1. Paljonko sinulla oli säästöjä kun aloitit opiskelusi?

    VastaaPoista
  2. Jos sä lainaa ajattelet niin sulla täytyy olla koko lainan edestä takausta. Mulla oli joitakin säästöjä mutta lähinnä elääkseen opiskelun aikana.

    VastaaPoista